16
submitted 1 day ago by AutoMod@feddit.dk to c/fedditdk@feddit.dk

Så er det endelig fredag! Dette er tråden, hvor der kan snakkes om alt og intet.

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver fredag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

God weekend!

you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
[-] EnligSvale@feddit.dk 6 points 1 day ago* (last edited 1 day ago)

Jeg har købt nogle reflekterende måtter, der egentlig er til forruden på en bil, men de passer nogenlunde til vores velux-vinduer. Det har lykkedes mig at spænde dem fast på ydersiden med en noget kreativ løsning, så nu håber jeg det holder.

Jeg er simpelthen med på alle mærkelige løsninger i dag. Klokken er halv ti, og jeg synes allerede varmen er rædsom. Jeg kan slet, slet ikke have det.

Og så for at det ikke skal være løgn, så kommer der en fragtmand med et badebassin, som ungerne ikke ved, vi har bestilt. Jeg tror, jeg kunne være en kæmpe helt, hvis det bassin var samlet, når de kom hjem med skolebussen. Men skal jeg så gå udenfor og slæbe i det her vejr? Jeg har lyst til at gemme mig inde i køleskabet i stedet for.

[-] VonReposti@feddit.dk 6 points 1 day ago

Hvis det var mig ville jeg have valgt køleskabet

[-] ExcessShiv@lemmy.dbzer0.com 5 points 1 day ago* (last edited 1 day ago)

Jeg sidder i shorts/T-shirt på hjemmekontoret (aka spisebordet i køkkenet) og fryser faktisk en lille smule fordi her er fodkoldt på klinkegulvet. Der er pt. 23 grader i husets varmeste rum så det er helt fint indtil videre.

Vi satte vores pool op i sidste weekend, den er selvfølgelig også godt benyttet. Vandet har dog været >26 grader de sidste to dage, hvilket er ekstremt behageligt, og næsten for varmt.

[-] EnligSvale@feddit.dk 4 points 1 day ago

Det lyder fedt! Min kontorplads har 27 grader 😥 Vores hus ligger i fuld sol hele dagen.

[-] ExcessShiv@lemmy.dbzer0.com 5 points 1 day ago* (last edited 1 day ago)

Vores hus ligger i fuld sol hele dagen.

Det gør vores stort set også, og med hele syd-siden fuld af glas kan der blive meget varmt vi har dog et stort gammelt birketræ der lige tager det værste indtil kl 9. Det hjælper utroligt meget at rulle gardinerne ned og lukke alle vinduer så husets isolering får lov til at holde varmen ude. Hele nord-siden af huset er med græs og træer så det dæmper varme ret meget på den side, det er også de vinduer vi åbner om aftenen når udetemperaturen begynder at falde igen.

[-] Klorofyl@feddit.dk 3 points 21 hours ago

Vores hus er ret dårligt isoleret i gulvet = der kommer kulde nede fra som køler huset. Ved ikke helt hvilken temp det er, men det er da tåleligt og vi kan fint sove ;) ellers har vi varmepumpe der kan køle ;)

[-] ExcessShiv@lemmy.dbzer0.com 4 points 21 hours ago

ellers har vi varmepumpe der kan køle

Jeg har forsøgt at overtale min kone til at få det siden vi fik solceller på taget, for så er det jo reelt gratis at drive den om sommeren...men det syntes hun er spild af penge 🙄

[-] Klorofyl@feddit.dk 3 points 21 hours ago

Der skal ikke mange spolerede nattesøvne til før de penge er godt givet ud. Tænk hvis man kører galt pga træthed. Dårlig søvn medfører også en del følgesygdomme og stress.

Og måske kan den endda bruges som et tidligt supplement til opvarmning ef huset mens solcellerne stadig laver lidt strøm.

Håber argumenterne virker (:

Men et eller andet sted har din kone nok ret. Hvor mange dage om året har man reelt brug for AC i Danmark.

[-] ExcessShiv@lemmy.dbzer0.com 4 points 20 hours ago

Håber argumenterne virker

Jeg har forsøgt med alle mulige vinkler, hun er vidst nået dertil hvor hun bare er principielt imod 😅

Hvor mange dage om året har man reelt brug for AC i Danmark.

Da vi fik solcellerne var det ikke så mange, men jeg syntes det bliver mærkbart flere og flere dage for hvert år der går.

[-] Tralle@feddit.dk 5 points 1 day ago

Selv på den vådeste, koldeste, mest trælse vi dag i efteråret ligger jeg ikke og tænker "fuck vejret er ulideligt, jeg kan slet ikke være i det!"

Varme er og har alle dage været det værste vejr vi har.

[-] Molvorin@feddit.dk 5 points 1 day ago

Jeg sidder faktisk med uldtrøje og lange bukser, indtil solen står lidt højere i dag. Så tænker jeg at jeg skal ud i haven og fjerne et bar buske, samt en tur med jordfræseren hen over et bed langs huset.. Danmark føles som et kæmpe land lige pludseligt! Er godt nok i Nordjylland, men så langt oppe er det da heller ikke

[-] EnligSvale@feddit.dk 5 points 1 day ago

Der er sikkert også en masse lokale forhold, der kan få fx 25 grader til at føles tungt og klamt ét sted og rart og friskt et andet. Og det kan også godt være, jeg er lidt varmehysterisk :) Jeg er stor og bleg - har det nemt varmt og bliver hurtigt rød.

this post was submitted on 26 Jun 2026
16 points (100.0% liked)

Feddit.dk

1423 readers
32 users here now

Et meta-forum for nyheder, meddelelser og debatter omkring Feddit.dk i sig selv.

Man er også velkommen til at poste her hvis der ikke er nogen andre fællesskaber der passer.

founded 3 years ago
MODERATORS