16
[2026-06-26] Fri snak fredag
(feddit.dk)
Et meta-forum for nyheder, meddelelser og debatter omkring Feddit.dk i sig selv.
Man er også velkommen til at poste her hvis der ikke er nogen andre fællesskaber der passer.
Hold da op.
Skal folk lære at svømme eller hvad er det der foregår?
Synes godt nok der er mange drukneulykker for tiden!
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/personer-doede-i-forskellige-drukneulykker-i-nordsjaelland
Det er jo bare fordi det er varmt. Og fordi det så bliver et tema i agurketiden.
Utroligt trist selvfølgeligt. Men flere folk der svømmer = flere folk der drukner.
Ja der har lige været 4 drukneulykker i grusgravene omkring Roskilde.
Er det noget med at grusgrave er pissekolde og man derfor nemmere kramper i dem? Har altid hørt de er farlige at bade i.
Du får et lag af (meget) varmt vand i overfladen. Længere nede er vandet måske stadig 10-15 grader varmt. Varmt vand, lige som luft, stiger op.
Jeg tænker det kolde vand kan "aktivere" den kulde refleks man har hvor man ikke rigtig trækker vejret og evt får en god mundfuld vand galt i halsen.
Ja. Og med meget stejle skrænter. Der er noget med kroppen kan få et chock pga kulde hvor man ubevidst inhalerer selv om man er under vand. Det medfører slf Hostetefleks og panik