16
submitted 1 day ago by AutoMod@feddit.dk to c/fedditdk@feddit.dk

Så er det endelig fredag! Dette er tråden, hvor der kan snakkes om alt og intet.

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver fredag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

God weekend!

you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
[-] TwoTiredMice@feddit.dk 9 points 1 day ago* (last edited 1 day ago)

Vores have er sydvendt, men vi har masser af skygge pga de gamle træer i vores have. Det er skønt på en dag som i dag, og blodbøgen giver huset skygge det meste af dagen, så vi har god mulighed for at holde temperaturen nede i huset, og så er det bare skønt med en have med store gamle træer.

Mange havde nok fældet blodbøgen, fordi den tager det meste af udsigten fra 1. salen, hvilket selvfølgelig er lidt ærgerlig, men det er så meget historie og sjæl i et så gammelt træ.

Haven havde stået urørt i nok 10 år, da vi overtog den, så grene på alle træer gik næsten helt ned til jorden, så haven var en stor forhindringsbane, så har brugt de sidste par år på at beskære træerne, og det føles stadig som om der er lang vej endnu. Men vi har fået løftet kronen lidt på blodbøgen, og nu kan vi faktisk også se himlen når vi sidder på terrassen.

Syrenhækken er nogen steder gået fra at være 5 meter høj til 1,5 meter, så vi kan se udover marken og over til skoven på den anden side. Det er virkelig rart at øjet kan fokusere på noget langt væk, så man sidder i stuen eller i haven.

[-] Klorofyl@feddit.dk 6 points 23 hours ago

Mega flotte træer.

Lyder som en dejlig have.

[-] Tralle@feddit.dk 7 points 23 hours ago* (last edited 23 hours ago)

Jeg kan slet ikke forstille mig hvor ulideligt det ville være inde på stenbroen med sådan en varme.

Godt nok er der ikke en vind der rør sig her i skoven, men der er skygge!

Og jeg er rørende enig med dine betragtninger om træerne.

this post was submitted on 26 Jun 2026
16 points (100.0% liked)

Feddit.dk

1423 readers
32 users here now

Et meta-forum for nyheder, meddelelser og debatter omkring Feddit.dk i sig selv.

Man er også velkommen til at poste her hvis der ikke er nogen andre fællesskaber der passer.

founded 3 years ago
MODERATORS