16
[2026-06-26] Fri snak fredag
(feddit.dk)
Et meta-forum for nyheder, meddelelser og debatter omkring Feddit.dk i sig selv.
Man er også velkommen til at poste her hvis der ikke er nogen andre fællesskaber der passer.
Trump truer med 100 procent i toldsats fra europæiske lande, som begynder at kræve skat af amerikanske IT-virksomheder.
Er det TACO eller vil han gøre alvor af truslerne? Og vil det være en hårdere omgang for USA end for europæerne?
Det er bare larm. Han kan ikke lægge told på individuelle lande i eu.
Det kan han såmænd godt, det er der ikke det store problem i. Det han stadigvæk har svært ved at ville forstå er at svaret kommer fra hele EU så en hver told han lægger på et enkelt EU land bliver svaret med told på varer fra USA til alle EU lande.
Der er også lige godkendt en handelsaftale mellem USA og EU hvor EU af uransagelige årsager er gået med til at USA lægger 15% told på varer fra EU, denne aftale er kun godkendt med den klausul at den er ugyldig i det øjeblik at USA lægger endnu en told på et EU land